CHARAKTERYSTYKA KONFERENCJI


Polonia zamieszkuje kraje na wszystkich kontynentach. Nie ma na świecie wielu państw, ktore miały w minionym wieku tak liczną emigrację. Mamy więc możliwość wielopłaszczyznowej współpracy międzynarodowej, co jest warunkiem rozwoju gospodarczego w XXI wieku.

 

Celem organizowanych od wielu lat konferencji gospodarczych jest rozwijanie międzynarodowej współpracy gospodarczej osób polskiego pochodzenia oraz powiązań między krajami osiedlenia a Macierzą. Wiemy z doświadczenia, że stworzenie platform umożliwiających nawiązanie bezpośrednich kontaktów pomiędzy Polonią a krajem owocuje co roku wieloma projektami ekonomicznymi.
 

Liczymy, że projekty realizowane przez Fundację Polonię będą kolejnym krokiem służącym polskiej gospodarce i społeczeństwu, Polakom na całym Świecie, polskiej tradycji i kulturze oraz  - co tak istotne - wizerunkowi naszej ojczyzny na arenie międzynarodowej.       

                                                                 *  *  *  *  *                                           

    Konferencja jest miejscem dialogu dla reprezentantów środowisk  gospodarczych  Polonii  przybyłych  ze  wszystkich  kontynentów,  a  osobiste  relacje  powstałe podczas tych spotkań to kluczowy element służący międzynarodowej współpracy. To także największe na polskim rynku spotkanie, skupiające gospodarczą Polonię z całego świata – zarówno pod względem przygotowywanych spotkań, jak i liczby uczestniczących  w nich osób.
                                                 

    Cel konferencji

Konferencje Gospodarcze Polonii stwarzają warunki do nawiązywania kontaktów biznesowych między   przedstawicielami  dużych,  średnich  i  małych  przedsiębiorstw.  Służą  konsolidacji środowiska biznesu, umożliwiają wymianę wiedzy i doświadczeń.

    Uczestnicy

Uczestnikami konferencji są przedstawiciele wielu krajów świata, przedsiębiorcy polonijni i krajowi, przedstawiciele  władz naczelnych i samorządowych, znane postacie życia gospodarczego, reprezentanci  izb gospodarczych, przedsiębiorcy i managerowie firm w Polsce i za granicą, szefowie instytucji  finansowych, przedstawiciele świata nauki i kultury, przedstawiciele polskich placówek zagranicznych oraz reprezentanci wiodących mediów w Polsce i za granicą.

    Tematyka konferencji

Obejmuje wszystkie sfery  życia  gospodarczego nowoczesnych firm prowadzonych przez Polonię na całym świecie. Prezentacje  prowadzą  m.in. partnerzy konferencji, niezależni eksperci i konsultanci  oraz  przedstawiciele firm  uczestniczących.

 

    Kraje uczestników konferencji (do 2013)

Australia, Argentyna, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Białoruś, Chiny, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Holandia, Indonezja, Izrael, Kanada, Kuwejt, Litwa, Łotwa, Meksyk, Mołdawia, Niemcy, Norwegia, Nowa Zelandia, Pakistan, Portugalia, Rosja, RPA, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, USA, Uzbekistan, Węgry, Wietnam, Wlk.Brytania, Włochy, Zambia, Zjednoczone Emiraty Arabskie.